hemmmma!!!

hejhej folket!!
kom hem från öland igårnatt :) helt underbart där!!
kan berätta en snabbis om min ölandsresa :)

dag1: vi kom dit vid 4tider med buss, där blev vi hämtade av våra kompisar.
lite senare åkte vi ner till en tenstrand och badade :) mysigt!!
dag2: vi cylkade till nått ställe och åt lunch å badade :)
vi hoppa från piren också ;D
vid 5tiden skulle vi få åka till en bondgård och kolla på kossorna!! :) först visade dom oss hur dom blev mjölkade i maskiner m.m
sen skulle vi gå till en bondgård bredvid och kolla på kalvarna och några andra kossor :)
kalvarna stog utomhus och kom direkt framspringande till oss och ville ha mjölk. vi stoppade fram fingrarna och kalvarna börja direkt suga! haha. sen fick jag uppleva min största dröm!! xd jag fick mjölka kor!!! ;D xd hahaha!!! det var kul !!
dag3: det var jätte fint den dagen så vi bestämde os för att åka norr ut. till en strand som heter lyckesand. ölands finaste sandstrand. har aldrig sett så fin sandstrand i sverige!! aja, där tillbringade vi ialla fall hela dagen och sola å bada! det var 22grader i vattnet!! :)
på kvällen cyklade vi ner till vattnet och åt middag där :)
dag4: på morgonen cyklade vi till ett hönseri och skulle köpa ägg :) vi bad om att få några extra stora ägg som dom hade plockat bort för skol skull :) när vi sen skulle äta dom stora äggen fick jag två ägg gulor i mitt ägg xd!
sen åkte vi till nån strand där det var jätte långrunt :) man bottnade fortfarande 300m ut.
dom vi bodde hos har en farfar som är en ganska känd konstnär, så vi fick prova att måla på riktigt.
dag5: hemfärd

bilder:
hoppar från piren!

kossan mlir mjölkad med maskin.

piren!

kossa!

 -

 kossan kissar xd

 idisslar

 mums!

 aj!

 många?

 ;D

 mjölkar







 badar

 cyklar

 många nyckelpigor ?;O

 cyklar



 minora

 höns

 sand

 döda?







 solnedgång

 -

konstnärer xd

 jag/minora

nice lr bajs? xd
/minora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0